Skip to main content

Wymagania środowiskowe i BHP dla dostawców i podwykonawców

Dostawca jest zobowiązany organizować i wykonywać prace realizowane w ramach przedmiotu Umowy dostawy / współpracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz przestrzeganie przepisów ochrony środowiska. Niniejsze wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska dotyczą Dostawcy oraz wszystkich osób zatrudnionych przez Dostawcę do realizacji Umowy dostawy / współpracy, wykonujących pracę na rzecz Dostawcy na podstawie stosunku pracy albo umowy cywilnoprawnej.  

Za każdym razem, gdy w niniejszych wymaganiach jest mowa o terenie Zakładu, należy przez to rozumieć wszystkie lokalizacje i tereny każdej jednostki organizacyjnej Odbiorcy, czyli Protec Sp. z o.o., niezależnie od rodzaju prowadzonej tam działalności. 

PROTEC - Wymagania Środowiskowe i BHP dla dostawców i podwykonawców

W zakresie ochrony środowiska dostawcy i podwykonawcy mają obowiązek:

  • Przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów prawnych i regulacji dotyczących środowiska oraz aktywnie podejmować działania przyczyniające się do jego ochrony; 
  • Wdrażać działania zmierzające do redukcji zużycia surowców i zasobów, równocześnie minimalizując wytwarzanie zanieczyszczeń i odpadów; 
  • Zachęcać własnych dostawców i podwykonawców do podnoszenia świadomości o odpowiedzialność za środowisko, aby inicjowali własne programy jego ochrony i stosowali politykę zrównoważonego rozwoju; 
  • Zapewnić by środki transportu utrzymane były w dobrym stanie technicznym oraz by spełniały wszystkie normy emisji; 
  • W przypadku powstania sytuacji zagrożenia skażenia środowiska na terenie PROTEC Sp. z o.o. (w tym m.in. spowodowaną awarią pojazdu), należy niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji pracowników zakładu oraz niezwłocznie przystąpić do usunięcia przyczyny i skutków awarii; 
  • Promować rozwój i wdrażanie technologii wpływających na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych jak i zużycia energii; 
  • Zapewnić by wszystkie substancje i mieszaniny niebezpieczne używane na rzecz i na terenie PROTEC Sp. z o.o. posiadały na opakowaniach oryginalne i czytelne oznaczenia (piktogramy); 
  • Zapewnić by wszelkie magazynowane i używane na terenie PROTEC Sp. z o.o. substancje i mieszaniny niebezpieczne były zabezpieczone w taki sposób, aby nie zagrażały one środowisku i ludziom; 
  • Posiadać wymagane przez obowiązujące przepisy prawa pozwolenia lub zezwolenia dotyczących ochrony środowiska, które są niezbędne do prawidłowego realizowania umowy; 
  • Posiadać karty charakterystyk stosowanych w ramach prowadzonych prac substancji i mieszanin niebezpiecznych oraz przeszkolić z ich znajomości cały swój podległy personel 
  • Zapewnić odpowiedni poziom segregacji i gromadzenia odpadów umożliwiający w jak największym stopniu ich przekazywanie do powtórnego wykorzystania; 
  • Usunąć powstałe podczas prac prowadzonych na rzecz i na terenie PROTEC Sp. z o.o. odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, chyba że zapisy umowy stanowią inaczej.

W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dostawcy i podwykonawcy mają obowiązek:

  • Przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów organizacji ruchu wewnątrzzakładowego jednostki organizacyjnej Odbiorcy. 
  • Wykorzystywać wyłącznie sprawne pojazdy, maszyny, urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania robót, spełniający wymagania przepisów i norm bezpieczeństwa oraz posiadający pełne wyposażenie i ubezpieczenie OC. Dostawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Odbiorcy dokumentację potwierdzającą sprawność i bezpieczeństwo eksploatowanych pojazdów, urządzeń, maszyn oraz instalacji użytkowanych w związku z realizacją przedmiotu Umowy dostawy / współpracy. 
  • Zatrudniać do wykonywania przedmiotu Umowy dostawy / współpracy tylko osoby posiadające odpowiednie, wymagane przepisami kwalifikacje zawodowe i uprawnienia, aktualne orzeczenia lekarskie, skierowania na badania oraz przeszkolenie w zakresie BHP. 
  • Stosować na terenie Zakładu obuwie ochronne (buty z podnoskiem, kamizelki odblaskowe barwy żółtej lub pomarańczowej oraz inną odzież ochronną noszone obowiązkowo przez cały czas przebywania poza kabiną samochodu na terenie zakładu oraz inne środki ochrony zgodne z oceną ryzyka zawodowego dla danych czynności – stosownie do zakresu świadczonej umowy dostawy / współpracy.  
  • Usuwać wszelkie zabrudzenia i odpady powstałe w wyniku realizacji Umowy dostawy / współpracy. 
  • Pojazdy i maszyny wyposażyć w: gaśnicę, apteczkę pierwszej pomocy. 
  • Rozładunek i załadunek prowadzić jedynie we wskazanym miejscu oraz wyznaczonym czasie, po konsultacji z pracownikami Odbiorcy. 
  • Skuteczne zabezpieczyć ładunek przed przemieszczeniem się, z uwzględnieniem warunków na terenie Zakładu. 
  • Niezwłocznie zgłaszać Odbiorcy incydenty, zdarzenia wypadkowe lub potencjalnie wypadkowe oraz zagrożenia dla zdrowia i życia zaistniałe na budowie lub w związku z jej realizacją. 
  • Przeprowadzić postępowanie powypadkowe w sytuacji zaistnienia wypadku pracownika oraz umożliwić obecność przedstawiciela Odbiorcy podczas postępowania powypadkowego, a także udostępnić mu dokumentację powypadkową. 
  • Właściwie oznakować przedmiot Umowy dostawy / współpracy, w przypadku, gdy stanowi on lub może stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia. 
  • Okazać do wglądu Odbiorcy, aktualną decyzję Urzędu Dozoru Technicznego, o dopuszczeniu do eksploatacji oraz atesty użytkowanego osprzętu (jeśli są wymagane), w przypadku użytkowania sprzętu podlegającego dozorowi technicznemu. 

Zabrania się:

  • Pozostawiania pojazdów, maszyn, urządzeń i sprzętu z włączonym silnikiem. 
  • Korzystania z telefonu w trakcie jazdy, podczas wykonywania czynności operacyjnych, wykonywania robót. 
  • Mycia pojazdów, maszyn, urządzeń i instalacji na terenie Zakładu. 
  • Zatrzymywania się i postoju poza wyznaczonymi przez Odbiorcę miejscami. 
  • Usuwania awarii bez zgody Odbiorcy. 
  • Przewożenia osób w skrzyniach ładunkowych i w miejscach do tego nieprzeznaczonych (w tym w kabinie, jeżeli nie ma wystarczającej ilości miejsc siedzących). Przekraczania uzgodnionej wcześniej, dozwolonej na terenie Zakładu prędkości. 

Nie stosowanie się do przepisów i zasad BHP oraz powyższych wymagań  środowiskowych będzie skutkować prawem do nałożenia przez Odbiorcę kary finansowej w wysokości do 1000 zł za każde uchybienie oraz do obciążenia Dostawcy kosztami pokrycia wszelkich strat spowodowanych jego działalnością. 

Dostawcy oraz podwykonawcy ponoszą pełną odpowiedzialność za powstałe z ich winy na terenie PROTEC Sp. z o.o. ewentualne szkody środowiskowe oraz BHP wywołane swoim działaniem. 

Polityka jakości PROTEC Sp. z o.o.

Nasza Polityka Jakości opiera się na utrzymaniu i ciągłym doskonaleniu Systemu Zarządzania Jakością, który spełnia wymagania międzynarodowych norm ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015.