Dostawca jest zobowiązany organizować i wykonywać prace realizowane w ramach przedmiotu Umowy dostawy / współpracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz przestrzeganie przepisów ochrony środowiska. Niniejsze wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska dotyczą Dostawcy oraz wszystkich osób zatrudnionych przez Dostawcę do realizacji Umowy dostawy / współpracy, wykonujących pracę na rzecz Dostawcy na podstawie stosunku pracy albo umowy cywilnoprawnej.
Za każdym razem, gdy w niniejszych wymaganiach jest mowa o terenie Zakładu, należy przez to rozumieć wszystkie lokalizacje i tereny każdej jednostki organizacyjnej Odbiorcy, czyli Protec Sp. z o.o., niezależnie od rodzaju prowadzonej tam działalności.
W zakresie ochrony środowiska dostawcy i podwykonawcy mają obowiązek:
- Przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów prawnych i regulacji dotyczących środowiska oraz aktywnie podejmować działania przyczyniające się do jego ochrony;
- Wdrażać działania zmierzające do redukcji zużycia surowców i zasobów, równocześnie minimalizując wytwarzanie zanieczyszczeń i odpadów;
- Zachęcać własnych dostawców i podwykonawców do podnoszenia świadomości o odpowiedzialność za środowisko, aby inicjowali własne programy jego ochrony i stosowali politykę zrównoważonego rozwoju;
- Zapewnić by środki transportu utrzymane były w dobrym stanie technicznym oraz by spełniały wszystkie normy emisji;
- W przypadku powstania sytuacji zagrożenia skażenia środowiska na terenie PROTEC Sp. z o.o. (w tym m.in. spowodowaną awarią pojazdu), należy niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji pracowników zakładu oraz niezwłocznie przystąpić do usunięcia przyczyny i skutków awarii;
- Promować rozwój i wdrażanie technologii wpływających na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych jak i zużycia energii;
- Zapewnić by wszystkie substancje i mieszaniny niebezpieczne używane na rzecz i na terenie PROTEC Sp. z o.o. posiadały na opakowaniach oryginalne i czytelne oznaczenia (piktogramy);
- Zapewnić by wszelkie magazynowane i używane na terenie PROTEC Sp. z o.o. substancje i mieszaniny niebezpieczne były zabezpieczone w taki sposób, aby nie zagrażały one środowisku i ludziom;
- Posiadać wymagane przez obowiązujące przepisy prawa pozwolenia lub zezwolenia dotyczących ochrony środowiska, które są niezbędne do prawidłowego realizowania umowy;
- Posiadać karty charakterystyk stosowanych w ramach prowadzonych prac substancji i mieszanin niebezpiecznych oraz przeszkolić z ich znajomości cały swój podległy personel
- Zapewnić odpowiedni poziom segregacji i gromadzenia odpadów umożliwiający w jak największym stopniu ich przekazywanie do powtórnego wykorzystania;
- Usunąć powstałe podczas prac prowadzonych na rzecz i na terenie PROTEC Sp. z o.o. odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, chyba że zapisy umowy stanowią inaczej.
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dostawcy i podwykonawcy mają obowiązek:
- Przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów organizacji ruchu wewnątrzzakładowego jednostki organizacyjnej Odbiorcy.
- Wykorzystywać wyłącznie sprawne pojazdy, maszyny, urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania robót, spełniający wymagania przepisów i norm bezpieczeństwa oraz posiadający pełne wyposażenie i ubezpieczenie OC. Dostawca zobowiązany jest udostępnić na żądanie Odbiorcy dokumentację potwierdzającą sprawność i bezpieczeństwo eksploatowanych pojazdów, urządzeń, maszyn oraz instalacji użytkowanych w związku z realizacją przedmiotu Umowy dostawy / współpracy.
- Zatrudniać do wykonywania przedmiotu Umowy dostawy / współpracy tylko osoby posiadające odpowiednie, wymagane przepisami kwalifikacje zawodowe i uprawnienia, aktualne orzeczenia lekarskie, skierowania na badania oraz przeszkolenie w zakresie BHP.
- Stosować na terenie Zakładu obuwie ochronne (buty z podnoskiem, kamizelki odblaskowe barwy żółtej lub pomarańczowej oraz inną odzież ochronną noszone obowiązkowo przez cały czas przebywania poza kabiną samochodu na terenie zakładu oraz inne środki ochrony zgodne z oceną ryzyka zawodowego dla danych czynności – stosownie do zakresu świadczonej umowy dostawy / współpracy.
- Usuwać wszelkie zabrudzenia i odpady powstałe w wyniku realizacji Umowy dostawy / współpracy.
- Pojazdy i maszyny wyposażyć w: gaśnicę, apteczkę pierwszej pomocy.
- Rozładunek i załadunek prowadzić jedynie we wskazanym miejscu oraz wyznaczonym czasie, po konsultacji z pracownikami Odbiorcy.
- Skuteczne zabezpieczyć ładunek przed przemieszczeniem się, z uwzględnieniem warunków na terenie Zakładu.
- Niezwłocznie zgłaszać Odbiorcy incydenty, zdarzenia wypadkowe lub potencjalnie wypadkowe oraz zagrożenia dla zdrowia i życia zaistniałe na budowie lub w związku z jej realizacją.
- Przeprowadzić postępowanie powypadkowe w sytuacji zaistnienia wypadku pracownika oraz umożliwić obecność przedstawiciela Odbiorcy podczas postępowania powypadkowego, a także udostępnić mu dokumentację powypadkową.
- Właściwie oznakować przedmiot Umowy dostawy / współpracy, w przypadku, gdy stanowi on lub może stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia.
- Okazać do wglądu Odbiorcy, aktualną decyzję Urzędu Dozoru Technicznego, o dopuszczeniu do eksploatacji oraz atesty użytkowanego osprzętu (jeśli są wymagane), w przypadku użytkowania sprzętu podlegającego dozorowi technicznemu.
Zabrania się:
- Pozostawiania pojazdów, maszyn, urządzeń i sprzętu z włączonym silnikiem.
- Korzystania z telefonu w trakcie jazdy, podczas wykonywania czynności operacyjnych, wykonywania robót.
- Mycia pojazdów, maszyn, urządzeń i instalacji na terenie Zakładu.
- Zatrzymywania się i postoju poza wyznaczonymi przez Odbiorcę miejscami.
- Usuwania awarii bez zgody Odbiorcy.
- Przewożenia osób w skrzyniach ładunkowych i w miejscach do tego nieprzeznaczonych (w tym w kabinie, jeżeli nie ma wystarczającej ilości miejsc siedzących). Przekraczania uzgodnionej wcześniej, dozwolonej na terenie Zakładu prędkości.
Nie stosowanie się do przepisów i zasad BHP oraz powyższych wymagań środowiskowych będzie skutkować prawem do nałożenia przez Odbiorcę kary finansowej w wysokości do 1000 zł za każde uchybienie oraz do obciążenia Dostawcy kosztami pokrycia wszelkich strat spowodowanych jego działalnością.
Dostawcy oraz podwykonawcy ponoszą pełną odpowiedzialność za powstałe z ich winy na terenie PROTEC Sp. z o.o. ewentualne szkody środowiskowe oraz BHP wywołane swoim działaniem.
Polityka jakości PROTEC Sp. z o.o.
Nasza Polityka Jakości opiera się na utrzymaniu i ciągłym doskonaleniu Systemu Zarządzania Jakością, który spełnia wymagania międzynarodowych norm ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015.